8 Comments
User's avatar
Raderman's avatar

lysande! Du gör dig bäst som dig själv!

Yvonne Jandréus's avatar

Jättebra att du stod emot.

Hans-Krister Paulsen-Medalen's avatar

Mycket bra att du backade Katerina 👍👏👏💪👊🇸🇪🇸🇪🇸🇪

birger birkeldh's avatar

Stor heder åt dig, Katerina!!!

Callan's avatar

Du hade säkert stoppats till slut, likt Alinia. Svt är ett stort problem.

Marcus Wedstedt's avatar

Nyfiken fråga! Vad erbjuder SVT i ersättning? Skulle vara kul att veta nivån….

Patrik Johansson's avatar

Janouch skriver:

(mina emfaser)

–"De [SVT] kan dra ner sina brallor och på ett seriöst sätt diskutera Åsiktskorridoren och sitt eget DREVANDE som kostade mig min författarkarriär och som DEMONISERAT en rad andra OSKYLDIGA människor som de har mage att STÄMPLA som RASISTER och HÖGEREXTREMA fast det är REN LÖGN".

·

Ovan mening beskriver (även i framtida historieböcker?, med efterklokhetens perspektiv) HUR ("drevande" via Media) och VARFÖR ("demoniserat"; "stämpla", m.a.o. rasistbekämpa) Sverige förstörs som ett svenskt igenkännbart Land.

***

2020 Dalarnas Studentkårs brev till skolledningen (ang. otrygghet):

(förord) –"To experience its rich culture and traditions, Dalarna is certainly a place for this. It is with this view that students enrol at Dalarna University."

–"The first impression of every student both national and international is 'Oh! Where are We? Is this Sweden?'

(en.Wikipedia: Borlänge) "many of the city's inhabitants with a foreign background live in the neighborhoods of Jakobsgårdarna and Tjärna Ängar (nicknamed 'Lilla Mogadishu' because of its many Somalia-born inhabitants)".

Se även Demografi(.)nu.

***

·

Dock utelämnar Janouch (av okänd anledning) —men inte framtida historieförfattare?— en lika avgörande som välkänd faktor, som även den förklarar varför Sverige förstörs:

–RÄDSLAN/oron/obehaget av RASISTANKLAGELSER/misstankar, som gör att människor (fortfarande i hög grad) VÄLJER att hålla tyst/inte använda Yttrandefriheten (som alla är överens om skapar demokratin).

(En rädd 'rasist' får skylla sig själv?)

·

Dvs. ett Åsiktsförtryck (jmf. 'Åsiktskorridor') har uppstått, skapat av en välmenande men urskillningslöst (även BARN drabbas) rasistbekämpande ELIT:

1. –"På valdagen 1988 var det folkomröstning i Sjöbo om att ta emot flyktingar i kommunen. Nära 70% av kommuninvånarna röstade nej. den politiska OCH kulturella ELITen tävlade om att TA AVSTÅND från händelserna [Dvs. RASISTANKLAGA sjöborna, indirekt även deras BARN] i Sjöbo."

(2010 Sveriges Radio, dokumentären "Folkomröstningen i Sjöbo");

·

2. 2008 Helsingborgs Dagblad (HD), Janne JOSEFSSON (fd. SVT): –"Det är otroliga saker som har hänt i ARBETARFÖRORTERNA, där en TRAPPUPPGÅNG på några år kunde FÖRVANDLAS, medan vi STÄMPLADE RASIST i pannan på DE som PROTESTERADE [mot invandrar - och flyktingPOLITIKEN]"

(1997 Riksdagen, invandringsminister Pierre SCHORI (S): –"RASISM och främlingsfientlighet skall KRIMINALISERAS och JAGAS. Det går INTE att i en demokrati hitta några ursäkter, till exempel att det är FEL PÅ invandrar- och flyktingPOLITIKEN");

·

3. 2020 Fokus, Johan HAKELIUS: –"På få andra ställen [Aftonbladet] har det varit så nära [Uttryckligen] till RASIST- och FASCISTstämpeln".

*

Varför har den gode Janouch (och likasinnade) inte påmint ELIT-politiker...

(dvs. representanterna för STATEN, bl.a. Pierre SCHORI, Mona SAHLIN, Fredrik REINFELDT, Stefan LÖFVEN [_*_])

... om följande två lika offentliga som välkända skriftliga instruktioner om hur de (ELIT-politiker) ska i sin maktutövning tilltala och beskriva medborgare???:

·

(alla är överens om att en rasist inte har människovärde, varför denne inte behöver respekteras [_*_])

1. Grundlagen, Regeringsformen (RF), 1 kap., Statsskickets grunder: 2§ "Den offentliga makten ska UTÖVAS MED RESPEKT för alla människors lika VÄRDE och för den enskilda människans frihet och VÄRDIGHET";

·

2. Förenta nationernas (FN) "Allmänna förklaringen om de mänskliga rättigheterna" (UDHR, 1948):

(förordet) –"enär medlemsSTATERNA [via ELIT-politiker] ÅTAGIT sig att":

–"erkännandet av det inneboende VÄRDET HOS ALLA medlemmar av människosläktet";

–"enär SKAPANDET av [via '3:e Statsmakten', Media] en värld, där människorna åtnjuta YTTRANDEFRIHET, trosfrihet samt frihet från fruktan [RÄDSLA] och nöd".

·

P.g.a. glömska???

Patrik Johansson's avatar

TILLÄGG:

Och svenskar ska påminna sig om att de blir inte RASISTER då någon påstår det.

Oavsett vem, t.ex. ELIT-politiker, journalister/krönikörer och:

2025 Samnytt: "Åttaårig [svensk] pojke tvingades klä av sig naken i förnedringsdåd i Umeå: 'Han SÅG UT SOM en RASIST' ", tyckte 16-årige somaliern Fuad.

(Denna förnedrande respektlöshet moraliskt motiverar tvångs-Återvandring av hela familjen.)

·

Dessutom ska alla påminna sig om att rasistanklagelser varken är Argument eller (sak-)Kritik, men är vad de är:

–De grövsta av moraliska beskyllningar, så grova att de utgör Lagbrottet 'Grovt förtal' (Brottsbalk 5 kap. "Om ärekränkning"), och i förekommande fall även Barnmisshandel (här: kränkning)

, vilka (beskyllningarna) ogiltigförklarar alla ståndpunkter/åsikter och argument, varför vuxen diskussion/debatt omöjliggörs/blir meningslös.

·

Mitt råd till alla (rädda) svenskar är, att börja skälla ut alla rasistanklagare, t.ex. på arbetsplatsen, där ilskan (som är den naturliga reaktionen på felaktiga beskyllningar) kan vinna över rädslan/obehaget av att yttra sig

, t.ex. om NÖDvändigheten av Återvandring, som är en åsikt som inte handlar om rasism, men om Överlevnad/existensen:

·

–att känna sig hemma i sitt eget land....

(2026 Pär Ström/'Nu fan räcker det': " 'Jag känner inte igen mig i mitt eget land' – Jessica Stegrud [SD]")

... vilket inte längre är möjligt i bl.a. Tjärna Ängar/'Lilla Mogadishu' (Borlänge).

·

Ej heller på denna nu mera muslimska Barnakut, där patienter och STATSanställda bär SLÖJA (som är en symbol för och markerar närvaron av muslimers kultur, bl.a. inom STATSförvaltningen, som 'befriades' 2000-01-01 från kristendomen):

2025 Riks Kultur: "Linnea Klingström [skribent]: Känslan av att inte längre höra hit": –"I bilen hem brister jag ut i gråt".